Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: Plevel a pšenice

 Téma: Ježíšova podobenství 9 (Plevel a pšenice) – Mt 13, 24-30 a 37-43
Hlavní myšlenka: Žij tak, aby ses nemusel před Bohem stydět
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

1. Přivítání s pozdravem a písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2 (zelená, žlutá a červená věc, barvu děti řeknou v AJ/NDL a pak ukáží na semaforu a vysvětlí, co to znamená na semaforu)
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

3. ÚVOD DO TÉMATU PODOBENSTVÍ – OBRÁZKY S CHOVÁNÍM DĚTÍ, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: 5 obrázků (fotek)
Nejdříve se v místnosti schovají obrázky a děti je mají najít a přinést učiteli.
Děti, najděte tady v místnosti obrázků, které nám napoví, o čem bude naše dnešní Ježíšovo podobenství. Tak se podíváme, co jste našli, co je na obrázku:
1. obrázek – dítě strká kamaráda – Děti, co tam ten chlapeček dělá? Co se může stát, když někoho hodně strčí? Může kamaráda opravdu zranit. Měl by se tím chlubit, že to udělal nebo se stydět?
2. obr. – dítě uklízí hračky – Co chlapeček dělá? Komu pomáhá? Jak se asi cítí/jak vypadá? Vesele? ANO. Má se za co stydět? NE, pomáhá a rodiče ho pochválí.
3. obr. – holčička utěšuje druhou – Co ta sedící holčička dělá? Co dělá ta stojící holčička? Utěšuje tu plačící. Jste rádi, když vás někdo utěšuje při pláči? ANO. Plačící holčička je ráda, že ji ta 2. utěšila.
4. obr. – kopající kluk – Co je to za děti na obrázku? Co dělá malá holčička na houpačce? Co dělá velký kluk? Co se může stát, když takhle kope? Malá holčička se může hodně zranit. Měl by se tím chlubit nebo se za to stydět?
5. obr. – děti se za sebe modlí – Kdo je na obrázku? Co dělají i kluci? Modlí se? Kdo z toho má radost? Bůh
Děti, my jsme viděli, jak se různé děti různě chovali – co dělali. Z některých dětí a jejich chování, toho co dělali, mohou mít jejich rodiče a Bůh radost. Ale za jiné se rodiče i Bůh stydí. Dnešní Ježíšův příběh a podobenství bude o tom, že záleží na tom, co děláme, jak se chováme a že jednou Bůh chování každého dítěte i dospělého ukáže. My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že nás učí, jak se máme v životě chovat, píše to v Bibli, učí nás to rodiče i učitelé. Poděkovat Bohu můžeme i tím, že dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na věci v církvi – třeba na nákup odměn nebo věcí na vyrábění. …SBÍRKA

4. 4 Nej. Věci – např. Akční hra – Učitel 2
Pomůcky:
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru: ….

4. 3 CHVÁLY Z POČÍTAČE – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Haleluja, všichni zpívají
Father God Created the world

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní)

7. Lekce – Obrázkový příběh a scénka (Bible – Mt 13, 24-30 a 37-43) – Učitelé
A. OBRÁZKY: http://pub.distantshores.org/resources/illustrations/sweet-publishing/matthew
Učitel odvypráví příběh.
B. Příběh lze pak odehrát s dětmi:
„Království Nebes je podobné člověku, který na svém poli zasel dobré semeno.
25  Zatímco lidé spali, přišel jeho nepřítel, rozesel mezi pšenici plevel a odešel.
26  Když pak semeno vyrostlo a nasadilo na klas, ukázal se i plevel.
27  Přišli služebníci toho hospodáře a řekli mu: ‚Pane, cožpak jsi nezasel na svém poli dobré semeno? Odkud se tedy vzal plevel?‘
28  On jim odpověděl: ‚Nepřítel… to udělal.‘ Služebníci mu řekli: ‚Chceš tedy, abychom šli a posbírali jej?‘
29  On však řekl: ‚Ne, abyste snad při sbírání plevele nevytrhli z kořenů spolu s ním i pšenici.
30  Nechte, ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale pšenici shromážděte do mé stodoly.‘“¶

8. VYSVĚTLENÍ PŘÍBĚHU A MODLITBA – Učitel 1
Děti, pšenice jsou lidé, kteří znají Boha a chovají se dobře. Plevel jsou lidé, kteří neznají Boha a chovají se špatně. Hospodář / farmář je Ježíš a nakonec říká, že pšenice a plevel bude růst spolu a na konci plevel dopadne špatně a pšenice dobře. Proto my všichni se máme snažit poznat Boha a pak se chovat tak, abychom se za sebe nemuseli stydět.
MODLITBA – děti, jestli je něco, co jste udělali a je vám to líto, stydíte se za to, můžete to teď říct Bohu a poprosit ho, aby vám to odpustil a pomohl chovat se správně. (modlitba v kroužku)

9. VERŠ – Učitel 2
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – např. Vybarvování podle čísel – Učitelé
Pomůcky: 12 vytištěných šablon, pastelky
Vybarvený vzor
Děti se při vyrábění mohou učit čísla i barvy třeba i v AJ

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s