Lekce

LEKCE – Ježíšova podobenství: Bohatý farmář

 Téma: Ježíšova podobenství 11 (Bohatý farmář) – Lk 12,13-31
Hlavní myšlenka: Pane, pomoz mi vidět, že doopravdy potřebuju nejvíc znát tebe.
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

1. Přivítání s pozdravem a písničkou na CD „Pán Bůh nám to dal” – Učitelé

3. ÚVOD DO TÉMATU PODOBENSTVÍ – VIDEO S HÁDANKOU, SBÍRKA – Učitel 1
Pomůcky: video, comp, repráky – https://www.youtube.com/watch?v=NBRrCY5uhWY
Děti, znáte někdo z televize kačeří příběhy? Strýčka skrblíka? Já vám teď s ním pustím jedno video a vy zkuste uhádnout, co má strýček Skrblík nejradši….PENÍZE
Skrblík má nejradší peníze, zlaťáky, ty má ve velikánské věži, kde v nich plave, hromadí je, ochraňuje je, přepočítává je, tráví s nimi volné chvilky. Myslíte, že všechny ty zlaťáky pro sebe opravdu potřebuje? Co by s nimi mohl jiného dělat než plavat? Mohl by jimi někomu pomoci?…
Dnešní příběh bude o někom podobném panu Skrblíkovi – bude o bohatém farmáři, o kterém vyprávěl Ježíš. Uvidíme, co náš farmář se svým bohatstvím udělá.
My teď spolu můžeme Pánu Bohu poděkovat, že máme všechno, co doopravdy potřebujeme. Poděkovat Bohu můžeme i tím, že dáme korunky do sbírky. Tyhle korunky se pak použijí na věci v církvi – třeba na nákup odměn nebo věcí na vyrábění. …SBÍRKA

2. PRAVIDLA SEMAFOR – Učitel 2 (zelená, žlutá a červená věc, barvu děti řeknou v AJ/ESP a pak ukáží na semaforu a vysvětlí, co to znamená na semaforu) – hledaní/ukazování barevných věcí okolo
a) Otázka: Děti, víte co je semafor? Kde semafory jsou?
b) Vysvětlíme dětem stručně a jasně nová pravidla: Každé dítě má svůj kolíček s obrázkem a jménem. Všichni začínáme na zeleném světle semaforu se smilíkem. Když dítě zlobí, posune se o jednu barvu na semaforu nahoru na oranžovou s trochu zamračeným smilíkem (oranžová barva = varování). Když dál zlobí, posune se na červenou barvu s úplně zamračeným smilíkem (červená barva = stop). V tom případě jde na 3 minuty na hanbu na židli do rohu. Pokud dítě zlobí potřetí, zavolají se rodiče a odvedou si dítě na zbytek doby na dospělácké shromáždění a dítě se již ten den nemůže do nedělky vrátit. Pokud je dítě hodné a zůstane na zelené barvě semaforu, dostane na konci programu nálepku.

4. 4 Nej. Věci – např. Akční hra venku – Učitel 1
Pomůcky: 4 kbelíky s trochou vody, 4 plyšové kostky
Děti nejdříve si zopakujeme 4 nej věci. Všechny 4 nej věci si teď spolu řekneme:
1. Bůh mě miluje, 2. Zhřešil jsem, 3. Ježíš za mně zemřel, 4. Musím se rozhodnout žít pro Ježíše.
Abychom si 4 nej věci zapamatovali, zahrajeme si teď spolu hru: závod pro 2 družstva. Na startu je pro každé družstvo kbelík, kde je trochu vody a jsou tam 2 kostičky. První dítě z každého družstva najednou vystartuje a přenese 1 kostičku z kbelíku na druhou stranu dráhy a pak běží zpátky a startuje 2. dítě a přenese na druhou stranu druhou kostičku a běží do cíle. Kdo je rychlejší vyhrál.

5. Čůrací pauza (jdeme se všemi dětmi na WC)

6. Svačina (děti mají vlastní) A NÁZORNÁ POMŮCKA CHLEBA, OBILÍ, mouka
Děti, víte, jak se dělá chleba? Z čeho chleba je? Z čeho se vyrábí? Z mouky a mouka se mele z obilí. No a náš farmář v příběhu, který si řekneme za chvilku právě pěstoval takové obilí na chléb.

4. 3 CHVÁLY Z POČÍTAČE – Učitelé
Ať jsi velký nebo malý
Haleluja, všichni zpívají
Father God Created the world

7. Lekce – Obrázkový příběh (Bible – Lk 12,13-31) – Učitel 2
http://www.lambsongs.co.nz/New%20Testament%20Books/The%20Silly%20Greedy%20Farmer%20Big%20Book.pdf

8. VYSVĚTLENÍ PŘÍBĚHU A MODLITBA – Učitel 1
Pomůcky: Vzít si kartičky na vyrábění (s obrázky)
Děti, budu vám teď ukazovat kartičky a vy mi řekněte, co z toho byste teď CHTĚLI?
Teď vám ty kartičky ukážu znovu a zkuste mi říct, co z těch věcí opravdu POTŘEBUJETE?
Vidíme, že to co teď chceme, nemusí být vždy to, co opravdu potřebujeme. Tak jako farmář v příběhu nepotřeboval hory obilí, my nepotřebujeme hory hraček a nového oblečení ani hory bonbónů. Ale dobrá zpráva je, že Bůh nejlíp ví, co my doopravdy potřebujeme. Ježíš v našem podobenství říká, že náš Otec Bůh ví, že potřebujete oblečení a jídlo. A když my budeme hledat Boha, tak nám toto vše, co potřebujeme bude přidáno. Což je i náš letní verš.
MODLITBA – (modlitba v kroužku)- Pane Bože, prosím pomoz mi vidět, co doopravdy potřebuju a co jen chci. Pomoz mi hledat víc tebe a víc tě poznávat. Pomoz mi se rozdělit s ostatními o to, co mám. … lze i chvíle klidu, aby děti přemýšleli, jestli jim Bůh nepřipomíná něco, co teď chtějí, ale nepotřebují to.

9. VERŠ – Učitel 2
Verš: Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a toto vše vám bude přidáno. Mt 6,33

10. VYRÁBĚNÍ – Jak velkou stodolu potřebuju? – Učitelé
Pomůcky: 12 vytištěných šablon, pastelky, nůžky, lepidla
Děti dostanou Need a Want čtvrtku, a pak na papíře vytištěnou část s obilím – a mají říct, co potřebují a nalepit to do stodoly Need a to co nepotřebují do stodoly Want (OBRÁZKY MÍSTO SLOV)
http://www.biblefunforkids.com/2014/10/parable-of-rich-fool-hidden-treasure.html

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s